بامداد چهارشنبه( ۲۳ دی) روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: در ساعت ۱۶:۳۰ سه شنبه مورخ ۲۲/۱۰/۹۴ دو فروند شناور رزمی امریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.
( برای دیدن موقعیت  توقیف قایق‌های آمریکایی اینجا کلیک کنید)



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: دوست نداریم تصاویر دستگیری تفنگدارانمان را ببینیم

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری روزانه خود  در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا انتشار تصاویر تفنگداران آمریکایی باعث نگرانی یا تحقیر آمریکا شده است یا نه؟ گفت: منظور شما از این سوال این است که وقتی ملوانان (تفنگداران) ما زانو زده اند و تفنگها به سوی آنان نشانه رفته است باید نگران باشیم؟ هیچ کشوری به اندازه آمریکا در خاورمیانه نیرو ندارد، غیر از آمریکا، بعد از جنگ جهانی دوم در این منطقه نیز حضور دریایی ندارد، البته صحبت من نیروهای خارج از منطقه است و حتی ایرانیان نیز به اندازه آمریکا قدرت نظامی ندارند.

کربی ادامه داد: این به عهده نیروی دریایی است که درباره تصمیم این نیروها (که به اسارت ایران در آمدند) تصمیم بگیرد و این کار را می کند. همانطور که گفتم، کسی دوست ندارد این تصاویر را ببیند و ما نیز در اینجا از دیدن آنها لذت نبردیم. قطعا نیروی دریایی نیز چنین حسی نداشت ولی اجازه بدهیم آنها روی این موضوع کار کنند، ببینند چه روی داده و بعد موضوع را پیش ببرند.



سردار سلامی: ملوانان پس از دستگیری گریه می‌کردندsm(15).gif

پ.ن حاج محمود:
ژنرال امریکایی از ملوان ارشدش پرسید: 
ایا ایرانی ها شما را اذیت کردند و رفتار بدی داشتند؟
سربازان: نه، با مهربانی برخورد کردند و حتی ناهار هم دادند.
ژنرال امریکایی: مواظب باشید انها نوعی مواد در غذا می گذارند که شما را دنباله رو انان می کند!
سربازان: به امام هشتم قسم همچین کاری نکردند!